Das Logo der Stadt Berlin: Abgebildet sind die Buchstaben "be", das Brandenburger Tor und das Wort "Berlin" in dieser Reihenfolge. Das Tor ist abstrakt dargestellt und alles ist in roter Farbe gehalten. Der Hintergrund ist transparent.

Berlin-Tag is Germany’s largest career and information fair in the education sector. In lectures and consultations, visitors can find out about the wide range of entry-level opportunities and career prospects in Berlin’s daycare centers, schools and youth welfare offices.

CLIENT
Senate Department for Education, Youth and Family
INDUSTRY
Education

Berlin is looking for smart people.

Berlin-Tag is aimed at prospective students, career starters and professionals in the education sector. To reach them, brot & salz supported the Senate Department for Education, Youth and Family through targeted marketing. The design of advertising materials and event equipment, the social media campaign and the photo and video production made a decisive contribution to the success of the event.

Rotes Berlin-Tag Logo mit Beschreibung auf transparentem Hintergrund.

Social media campaign.

To promote Berlin-Tag, a social media campaign was developed that impressed with relevant content and target-group-specific ad management. Events were created on Facebook that were very well received by the target group. As a result, the trade show saw a sharp increase in the number of participants.

Das Logo von der Stadt Berlin mit dem Slogan
Ein Mockup eines MacBooks (Laptop von der Marke Apple) mit der Website vom Berlin-Tag auf transparentem Hintergrund.
Eine Grafik für den Berlin-Tag: Zu sehen ist ein Diagramm, sowie die Schlussfolgerung aus diesem. Bei der Analyse handelt es sich um die positive Teilnahmesteigerung am Berlin-Tag.

Finding your way quicker.

brot & salz designs and produces the exhibitor booklet for Berlin-Tag, which provides visitors with an overview of the location of all stands. Visitors to the trade fair can thus always find exactly the Berlin schools, universities, child and youth welfare institutions and youth welfare offices they are looking for among more than 170 exhibitors.

Grafik für den Berlin-Tag: Zu sehen ist das ausgeklappte Programmheft des Berlin-Tag auf transparentem Hintergrund.
Das Logo der Stadt Berlin: Abgebildet sind die Buchstaben "be", das Brandenburger Tor und das Wort "Berlin" in dieser Reihenfolge. Das Tor ist abstrakt dargestellt und alles ist in roter Farbe gehalten. Der Hintergrund ist transparent.

Press release of the Senate Department
for Education, Youth and Family.

Eine Pressemitteilung der Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Familie. Inhalt ist der Rekordbesuch des Berlin-Tags mit 4500 Besuchern.